בדרשה מתוך אוסף הדרשות הבינוֹניוֹת (Majjhimaa Nikaaya) שואל בעל הבית וִסַאקְהַה את הנזירה דְהמּדִינּא, שהיתה ידוּעה בחכמתה הרבה וביכולת מוּפלאה ללמד את הדְהַמַּה (תורתו של הבֻּדְּהַה), את אותן שאלות שהיו מעַנְינוֹת גם אותנו:
"גברת מכוּבדת, כמה סוגי תחוּשוֹת ישנם?
החבר וִסַאקְהַה, ישנם שלושה סוגי תחוּשוֹת: תחוּשה נעימה, תחוּשה לא-נעימה ותחוּשה לא-נעימה-ולא-לא-נעימה (ניטרלית).
גברת מכוּבדת, מהי תחוּשה נעימה? מהי תחוּשה לא-נעימה? ומהי תחוּשה נטרלית?
החבר וִסַאקְהַה, כל תחוּשה גופנית או מנטלית הנחוות כנעימה ומענגת זו תחוּשה נעימה. כל תחוּשה גופנית או מנטלית הנחוות כלא-נעימה ומכאיבה זו תחוּשה לא-נעימה. כל תחוּשה גופנית או מנטלית הנחוות כלא נעימה ולא לא-נעימה היא תחוּשה נטרלית." [MN I.302-3]
החבר וִסַאקְהַה, ישנם שלושה סוגי תחוּשוֹת: תחוּשה נעימה, תחוּשה לא-נעימה ותחוּשה לא-נעימה-ולא-לא-נעימה (ניטרלית).
גברת מכוּבדת, מהי תחוּשה נעימה? מהי תחוּשה לא-נעימה? ומהי תחוּשה נטרלית?
החבר וִסַאקְהַה, כל תחוּשה גופנית או מנטלית הנחוות כנעימה ומענגת זו תחוּשה נעימה. כל תחוּשה גופנית או מנטלית הנחוות כלא-נעימה ומכאיבה זו תחוּשה לא-נעימה. כל תחוּשה גופנית או מנטלית הנחוות כלא נעימה ולא לא-נעימה היא תחוּשה נטרלית." [MN I.302-3]
אם כן, התחוּשה המלווה כל הִתְנַסּוּת יכולה להיות אחת מתוך שלוש: נעימה, לא-נעימה ונטרלית, ויכולה להיות גופנית או מנטלית. אם כך הדבר, למרות שהמִצְרָף שנקרא "תחוּשה" מסוּוג על ידי המסורת הבודהיסטית כאלמנט מנטלי, אפשר לראות לפי דרשה זו, שהכוונה היא לא רק לתחוּשה המנטלית, אלא גם לתחוּשה גופנית המלווה את ההִתְנַסּוּת. יתר על כן, נראה כי החשיבות הרבה בהתבּוֹננוּת בתחוּשוֹת, היא בכך שזו התבּוֹננוּת בנקודת המִמְשָׁק בין גוף ותודעה… להמשך קריאה לחץ כאן
.
.
אירועי הקיץ הקרובים בפסיכו-דהרמה:
סדנת קיץ – להיות בגוף: תנועה אותנטית בראי הדהרמה
6 מפגשים בימי שני I החל מ- 3.8.15 | I 18:00-21:00 בהנחיית תומר בשן
תנועה אותנטית היא תרגול מדיטטיבי בתנועה שפותחה בהשראת "דמיון פעיל" של קארל יונג, כדרך לחשוף ולעבד חומרים נפשיים לא מודעים. בתרגול תנועה אותנטית יש הזמנה לוותר על "לעשות" ובמקום- "לתת לזה לקרות", לאפשר לתנועה הנפשית הפנימית להתגלם בגוף באופן ספונטני.
מפגש דהרמה בנושא הייקו – מבט מבפנים בהנחיית: אלכס בן ארי ויובל אידו טל
יום שישי | 17.7.15 | 10:00-13:00 |
הַמַּחְסָן נִשְׂרַף:
דָּבָר אֵינוֹ מַסְתִּיר
פְּנֵי הַלְּבָנָה
.
לצד היותו צורת שיר, ההייקו הוא ביטוי להתכוונות מתמדת למפגש חי, פשוט ובלתי אמצעי עם הטבע, עם האנשים המקיפים אותנו, עם חווית הקיום שלנו עצמנו. בסדנה נצעד בדרך ההייקו באמצעות קריאה, שיחה והתנסות מעשית: ננסה להבין את מצב התודעה מתוכו כותבים וקוראים הייקו, נכיר את כתיבת השרשרת, הרנגה, כצורת אמנות וכאופן עשיה משותף ואת שירי המוות, אולי הביטוי הצלול ביותר של מפגשו של אדם עם חלופיותו.אלכס בן ארי הוא משורר. ספרו "ימים סמויים" ראה אור ב-2008 בהוצאת כרמל וזכה בפרס רמי דיצני לשירה לשנת 2014. בימים אלה ראה אור "קורת השער", ספר שירי הייקו פרי עטו. אלכס גם חבר בבלוג ההייקו העברי הקולקטיבי 'ירח חסר' (http://haikuinhebrew.com/) לצד יעקב רז, יובל אידו טל, איתן בולוקן, ליאת קפלן ודרור בורשטיין.
.
השתתפות בעלות: 50 ש"ח
.
להרשמה בפייפאל בלבד: http://bit.ly/1IYqfdv
לפרטים נוספים: 03-6411961, או למייל broshim@tauex.tau.ac.il |